תנו להם לשחק עם עיתונים. זה טוב לתחושה ומוטוריקה.

אז מה עוד אפשר לעשות עם כל העיתונים שמצטברים לנו בבית ובגן? נכון, ודאי שאפשר למחזר אותם, אבל לפני כן, תראו מה עוד אפשר לעשות איתם:

עיתון? למה זה טוב?

הידעתם? פעילות עם עיתונים עשויה לתרום לכל תחומי ההתפתחות: היא יכולה לאתגר, לשעשע, לתרום לאקלים הקבוצתי, לקדם את היכולת להתמודד עם מצבי הפסד, קושי או תסכול, ולפתח מיומנויות חברתיות כמו שיתוף פעולה, עזרה הדדית, יחסי קח ותן ועוד. נייר העיתון יכול לשמש גם כאמצעי עזר בפעילות מכוונת בה המנחה נותן את ההוראות, ואמצעי נהדר לפיתוח אוריינות, ליצירה, להבעה ופורקן, לשכלול מיומנויות יסוד ולחיזוק מערכת תחושה, מוטוריקה גסה ומוטוריקה עדינה בגיל הרך.

אז מה אפשר לעשות בבית ובגן עם עיתונים?

  • בפעילות פרטנית או קבוצתית נאפשר לילד לפתח דמיון יחד עם חשיבה יצירתית ורב כיוונית על ידי כך שנבקש ממנו להציע רעיונות: מה לדעתך אפשר לעשות עם עיתון, למה עוד העיתון יכול לשמש אותנו.
  • אחרי שהילד הציג והתנסה ביישום ספונטני של הרעיונות שעלו, אפשר לפתח בעזרת העיתון מיומנויות יסוד בשולחן ההדבקה או לפסל איתו בעזרת עיסת נייר שנכין.
  • אפשר לתת גיליון אחד בלבד לזוג ילדים על מנת לראות כיצד הם מסתדרים ביניהם.
  • נציע לילד לתלוש עיתונים, לקרוע אותם לרצועות צרות - לכל אורך הדף, או להכין מהם "סלט" של פיסות נייר קטנות (פעילות שיכולה לחזק את יכולת הפרדת התנועות העדינות של האצבעות). נאתגר אותו להעיף את הגיליון כלפי מעלה ולנסות לתפוס את העיתון בטרם יגיע לרצפה.
  • נציע להתעטף בעיתון, להסתתר מתחתיו או להניח את גיליון העיתון על איברים שונים בגוף, ואז לנסות להתקדם בהליכה, קפיצה, זחילה, קדימה, אחורה, הצידה וכ"ו - מבלי להפיל את העיתון.
  • ללכת על גיליון נייר עיתון – גיליון שלם לכל רגל.
  • העיתון הופך לבית כמו במשחק "ים - יבשה": עם השמעת מנגינה - מטיילים בין העיתונים, כשמפסיקים – כל ילד נכנס לבית. מומלץ לגוון את אופן הטיול בין העיתונים: קפיצה, דילוג, זחילה, הליכת ארבע, ועוד.
  • לסדר את גיליונות העיתונים במסלול, ועל הילדים ללכת על העיתונים בטור, בשורה, על קצות האצבעות, על העקבים, קדימה, אחורה, הצידה, לצעוד ברגליים פסוקות, לקפוץ, לדלג מעל גיליון, וכ"ו.
  • לנסות לקרוע עיתונים בעזרת איברים שונים: תחילה בשתי ידיים, ואחר כך רק בעזרת הרגליים, הטוסיק, הגב וכ"ו.
  • לרכז את כל קרעי העיתונים בסלסלה גדולה, ולהחביא חפץ בין הקרעים שבסלסלה. על הילד למצוא את החפץ המוסתר. אחרי שמצא את החפץ עליו לאסוף את הקרעים, ולהחביא חפץ חדש (עבור הילד הבא).
  • קיפול עיתונים: לקפל נייר עיתון לצורת ריבוע, מלבן או משולש בגדלים שונים.
  • לקרוע מהעיתון צורות של ריבוע, משולש, מלבן ועיגול בלי מספריים.
  • חבילה עוברת: לעטוף חפץ בהרבה שכבות של נייר עיתון - כ"חבילה" שאותה מעבירים מילד לילד בליווי מנגינה. כשהמנגינה נפסקת הילד שאוחז בחבילה מקלף שכבת עיתון, ואחר כך מוסר את החבילה לילד שלידו. המשחק מסתיים כאשר מגיעים לחפץ שהוסתר (יש לוודא שמספר השכבות גדול ממספר המשתתפים על מנת שלכל ילד תהייה הזדמנות לקבל ולמסור את החבילה).
  • בסיום הפעילות נבקש מהילדים לקמט את כל שאריות העיתונים לכדורים בשתי ידיים ו/או בכף יד אחת, להדק היטב את הכדורים, ולקלוע אותם ל"סל" שמונח על הארץ – דלי, סלסלה וכ"ו.

אין ספק שתוכלו להוסיף שפע של רעיונות משלכם ☺

פרסומים נוספים:

המלצות לקוחות על כרמית אלון:
"כרמית טיפלה בביתי (הפרעות קשב) כשנה, מטרת הטיפול הייתה הכנה לכיתה א'. הגישה, החום ויכולת ההתמודדות עם ההתנגדויות היו מדהימים. חוויה טובה עברה עלינו עם כרמית, ממליץ בחום ובאהבה". ר. ה. (דירוג: 5 מתוך 5).
רועי
רועי

יצירת קשר

אני כאן כדי לסייע! תאמו פגישת תובנות עם כרמית אלון, ללא כל התחייבות מצידכם.