אימון אישי: איך להתכונן לפגישת אימון אישי?

מתאמן? מתאמנת? אתם בתהליך אימון אישי? כדאי לכם להתכונן מראש לפגישה שלכם עם המאמן כדי שתנצלו את הזמן ותפיקו מהפגישה את המקסימום שאפשר.

10 טיפים למתאמן לקראת פגישת אימון אישי (קאוצ'ינג):

    1. הקפידו להגיע לפגישת האימון במועד שנקבע, ערניים ורגועים ככל האפשר. זכרו שלצד ההשקעה הכספית כל תהליך שינוי דורש גם מחויבות, התמדה, אנרגיה, תשוקה ומוטיבציה גבוהה.
    2. הגדירו את הצפיות שלכם ביחס לכל תהליך האימון, וביחס לכל פגישה בנפרד. צפיות אלה משקפות את החזון, את הייעוד ואת הערכים האישיים שלכם. הן אמורות לשקף את מה שהכי חשוב לכם בשלב זה של חייכם, וכמוהן כמצפן שמכוון את כל תהליך האימון. הקפידו לשים אותן לנגד עיניכם ובראש סדר העדיפויות שלכם. ודאו שציפיות אלה ממוקדות, קונקרטיות, ברורות, מציאותיות וברות השגה.
    3. לפני כל פגישת אימון הגדירו מטרה ספציפית וקונקרטית. שאלו את עצמכם מה אתם רוצים להפיק מהפגישה, מה נחוץ לכם על מנת להתקדם לשלב הבא בתהליך האישי שאתם עוברים, ומה יגרום לכם להרגיש שהפגישה הייתה תורמת, מועילה ומשמעותית עבורכם.
    4. הקפידו להציג את הנושא החשוב לכם בתחילת המפגש. הימנעו מפתיחת נושא משמעותי בדקות האחרונות של פגישת האימון.
    5. נסו להתמקד ולצמצם מלל אסוציאטיבי או מעבר חטוף מעניין לעניין. גלישה מהירה מנושא לנושא גורמת לפיזור, עומס, בלבול והצפה, מה גם שהיא גוזלת נתח נכבד מהזמן שמוקצה למפגש. כשם שלרוב ניתן להסתפק בפרוסת עוגה אחת, ואין צורך לאכול את כל העוגה כדי לעמוד על טיבה כך, במקרים רבים, די בדוגמא אחת ממוקדת וברורה על מנת להמחיש את המצב.
    6. לצד המיקוד זכרו ש"מה שעולה חשוב, ומה שחשוב עולה" (מדבריה של גליה רבינוביץ, מנחת גשטלט). סמכו על עצמכם ועל האינטואיציות הטבעיות שלכם. אחת המטרות המרכזיות של כל תהליך אימון אישי היא לסייע למתאמן להתחבר לעצמו, ולהקשיב לקול הפנימי שלו. לפיכך, הקפידו להיות גלויים, כנים ופתוחים. שתפו את המאמן במחשבות ובעמדות שלכם, בחששות, בהיסוסים, בלבטים ובכל קשת הרגשות והמסקנות שלכם.
    7. במהלך הפגישה השתדלו לדבר בגוף ראשון – "אני" תוך מיקוד ב"כאן ועכשיו".
    8. העדיפו שימוש במשפטים והיגדים חיוביים על פני היגדים שליליים. כך למשל, עשו מאמץ להחליף משפט "לא יכול" במשפט שמתאר "כן יכול", רשימה של "לא רוצה" ברשימה שממחישה את "כן רוצה / בוחר / שואף", וכ"ו.
    9. תרגמו את התלונות והטענות שלכם לרצונות ובקשות מעשיות.
    10. קחו אחריות פעילה ומעשית על התהליך, כי בתכלס, זה לא סביר להניח שנמצא מאמן עם אחריות גבוהה יותר מזו שייקח על עצמו המתאמן. הקפידו ליישם את התובנות שהפקתם במפגשים הקודמים, גבשו תכנית פעולה עם יעדים ספציפיים שישקפו באופן מעשי את התהליך שאתם עוברים.

    ועוד דבר קטן לסיום: גם המאמן או המאמנת האישית שלכם נמצאים בתהליך של התפתחות אישית ומקצועית. המשוב האישי שלכם יכול לשפר מאד את תפקודם. עזרו להם ללמוד ולהפיק תובנות ולקחים משמעותיים מהתהליך.

    עשו מאמץ לשתף אותם במשוב ענייני ואותנטי במשך תקופת האימון ובסיומה.

    פרסומים נוספים:

    המלצות לקוחות על כרמית אלון:
    "הילד שלנו עכשיו פורח גם בבית וגם בכיתה. כנראה שבגלל שאנחנו קיבלנו יותר ביטחון אז גם הוא קיבל ביטחון, וגם זה שלמדנו לא לדרוש ממנו את מה שהוא לא יכול. כיף לראות אותו ככה".
    הורים לילד
    הורים לילד

    יצירת קשר

    אני כאן כדי לסייע! תאמו פגישת תובנות עם כרמית אלון, ללא כל התחייבות מצידכם.