אימון אישי טלפוני

 כן. אפשר לעבור אימון אישי גם בשיחת טלפון מהבית.

אימון אישי טלפוני (קואצ'ינג) כמוהו כפגישת אימון רגילה. מתאמנים ומאמנים רבים מגלים שבאימון הטלפוני ניתן לקיים אימון "נקי" ולהיות בהוויה אימונית לא פחות מאשר בפגישת פנים אל פנים. 

עם זאת, אימון אישי טלפוני מחייב היערכות והקפדה יתרה על מספר היבטים שמטרתם להבטיח מרחב טיפולי מוגן ולוודא שתשומת הלב של המאמן והמתאמן תהא נתונה כולה לשיחה:

מה נדרש מהמתאמן בפגישת אימון אישי טלפונית?

על מנת שהמתאמן יפיק את המרב מפגישת אימון אישי המתקיימת באמצעות הטלפון עליו להתייחס אליה בכובד ראש ולהיערך אליה באותה מידה שהיה נערך לפגישת אימון פנים אל פנים. לדוגמא:

  • להתכונן לשיחת האימון מבחינה רגשית ומנטלית כאחד: להגדיר את נושא הפגישה והמטרות שלה, לרענן את התכנים והתובנות שהפיק בפגישות אימון קודמות, לבצע מטלות שלקח על עצמו וכ"ו.
  • להתכונן לשיחה בצורה מעשית במטרה לשמור על הוויה אימונית למרות שאין קשר – עין בינו לבין המאמן: לעמוד בלוח הזמנים שנקבע, לוודא שאיכות קו הטלפון טובה (מומלץ טלפון קווי ולא סלולרי!), ליצור מרחב פיזי המאפשר ריכוז מרבי, לדאוג לכלי כתיבה בהישג יד, למזער הפרעות של גירויים מסיחים בעזרת ישיבה במקום אחד – מבלי להסתובב עם הטלפון בחלל הבית, למנוע מקורות רעש של ילדים, טלוויזיה, רדיו, קולות רחוב, טלפון, וכ"ו.
  • לדפוסי התקשורת בין המאמן למתאמן ישנה השפעה משמעותית על הליך האימון, קל וחומר במקרים בהם אין קשר – עין. באימון טלפוני חשוב שהמתאמן יבטא את עצמו בצורה גלויה ואותנטית, יקפיד על קול רם וברור על מנת לוודא שהמאמן מבין את דבריו ויורד לסוף דעתו.

מה נדרש מהמאמן באימון אישי בטלפון?

  • לשלב ההכרות עם המתאמן ובירור החזון האישי שלו ישנה השפעה משמעותית על יחסי האמון ומערך היחסים שיתפתח בין המאמן למתאמן. יתרה מכך: העדר קשר – עין עלול לצמצם את הקשב למסרים בלתי מילוליים כמו שפת גוף, הבעות פנים, שינויים בתנוחה וכ"ו. לפיכך מומלץ לקיים את שלב ביסוס הקשר האישי ומיפוי התשתיות הערכיות של המתאמן (בין 4 – 2 מפגשים) במפגש פנים אל פנים. 
  • לפני מועד השיחה נדרשת מהמאמן הכנה רגשית ומנטלית לשיחה, כמו – קריאת ספרות מקצועית רלוונטית, עיון בתיק האישי של המתאמן, פניות מעיסוקים אחרים, וכ"ו.
  • המאמן נדרש לגלות מודעות ורגישות גבוהה לתחושות ולצרכים האישיים של המתאמן תוך מתן אפשרות לבטא את הקשיים. כך למשל רצוי להתייחס ל"מפגש" הטלפוני ולאפשר למתאמן להביע את הרגשתו ועמדתו בעזרת שיקוף ושאלה רלוונטית, כמו: "הנה אנחנו בפעם הראשונה בטלפון. איך זה מרגיש לך?". בעקבות התיאור ניתן לשאול את המתאמן מה יכול להקל עליו והאם יש משהו שהיה רוצה לבקש. בנוסף, גם לקראת סיום השיחה רצוי לשאול את המתאמן איך הייתה החוויה.
  • יצירת מרחב אימוני (setting) שיאפשר שמירה על הוויה אימונית – מקצועית על אף העובדה שאין קשר – עין בין המתאמן למאמן. כך למשל כחלק מהחוזה ומתיאום הציפיות יש לגבש נהלים ברורים שיבטיחו ריכוז מרבי ומניעת חשיפה לגירויים מסיחים, כמו: ישיבה במקום אחד – מבלי להסתובב עם הטלפון בחלל הבית, מניעת מקורות רעש של ילדים, טלוויזיה, רדיו, קולות רחוב, טלפון, וכ"ו. נהלים אלה יחייבו את המאמן והמתאמן כאחד! (יש הממליצים לשבת עם אזניות – מול המחשב על מנת שניתן יהיה לתעד את השיחה).
  • העדר השימוש בחוש משמעותי שאנו מורגלים בו – חוש הראיה – מונע חשיפה לשפת גוף כמו – חיוך, מבט, הנהון, תנועה, וכ"ו. לפיכך, השמיעה מתחדדת ומאפשרת לשני הצדדים לזהות גוונים שונים בקול. על המאמן מוטלת האחריות להיות בקשב מלא ובה בעת לוודא שהמסר שברצונו לשדר למתאמן אכן משודר. כמו כן יש להימנע מרעשים וקולות מסיחים, כמו – משחק בעט, הקשה על השולחן, וכ"ו.
  • על המאמן להיות מודע לעובדה שבשיחה טלפונית יש צורך בעידוד יותר מאשר בשיחה פנים אל פנים.
  • גם באימון טלפוני המאמן נדרש להכיל מצבי שקט ושתיקה של המתאמן מתוך הנחה שמצבים אלה מהווים חלק מתהליך חשיבה ולמידה.  
  • מצבי תקיעות מזמנים את המאמן להפעיל יצירתיות, לאתגר ולעשות שימוש במגוון כלי השלכה, מטאפורות, אמצעי הבעה ופורקן על מנת להתמודד עם תקיעות. כך למשל, גם בשיחה טלפונית ניתן לבקש מהמתאמן לקום, לעבור מקום, וכ"ו, וכן, גם המאמן יכול לזוז פיזית על מנת לאפשר לעצמו גמישות בשיחה.

לחצו כאן כדי לקבל "טעימה" מהאימון האישי

לחצו כאן כדי להכיר את יתרונות האימון האישי

וכאן כדי לדעת איך לבחור מאמן אישי

לחצו כאן כדי לקבל תשובות לכל מה שרציתם לדעת על השירות שלי ולא העזתם לשאול מאמנת מוסמכת

וכאן כדי להכיר את סל השירותים שלי  

לחצו כאן כדי לקרוא מה כתבו עליי לקוחות 

 השאירו כאן פרטים במידה ויש לכם עוד "שאלה קטנה"

הקישו 4300230 077 לתיאום פגישת תובנות מעצימה.