אסיפת הורים ראשונה בגן הילדים

אסיפת הורים ראשונה בגן הילדים: איך עוברים את זה בשלום?

לקט נושאים לאסיפת הורים ראשונה בגן הילדים

המפגש הראשון בין צוות הגן לבין ההורים מעורר קשת רחבה של רגשות בקרב שני הצדדים. במקרים רבים האקלים החינוכי, האווירה, סגנון קבלת ההחלטות, חלוקת התפקידים ודפוסי התקשורת שננהיג במפגש הראשון ישפיעו על האווירה ועל יחסי הגומלין ההדדיים במהלך כל שנת הלימודים.

אז מה עושים באסיפת הורים ראשונה?

צורת ישיבה: במעגל או בצורת ח כך שכל הנוכחים יוכלו ליצור קשר עין ביניהם.

פתיחה: הכרות וחימום האווירה

  • משחק הכרות וחימום שנועד להפיג את המתח ולאפשר לכל הורה ואיש צוות להציג את עצמו (ראו כאן לקט פעילויות ומשחקי הכרות). בשלב זה מומלץ להימנע מלענות לשאלות אשר במילא יקבלו מענה בהמשך המפגש אלא להקצות זמן לשאלות – בסיום המפגש! 

בגני חינוך מיוחד – חשוב שהגננת הטיפולית, הסייעות, פסיכולוגית הגן והצוות הפרא – רפואי יבהירו את תחום ההתמחות שלהם ואת התפקיד שהם ממלאים בגן.

  • בסיום שלב זה מומלץ לאפשר הפסקה עם כיבוד קל ודברי תודה לאחראים על הכיבוד.

מטרות הפגישה: שיתוף ותיאום צפיות

  • הקראת לקט היגדים ופנינים מדברי הילדים – על היחסים והאווירה בגן. 
  • תיאור קצר של החזון והגישה החינוכית שמנחה את הגננת.
  • תיאור קצר על חתך הילדים בקבוצה: גילאים, בנים לעומת בנות
  • תכנית לימודים קבוצתית ותיאור סדר היום בגן. בגני החינוך המיוחד מומלץ להזכיר גם פעילויות ותכנים שחופפים לאלה הנהוגים בגן הרגיל! בד בבד עם תיאור סדר היום כדאי לבקש בגדי החלפה, בגדים נוחים לעבודה, אשראי להתלכלך, תפריט ארוחת בקר, הימנעות מהבאת חטיפים, ממתקים, מעדנים.., המלצה להקפיד על שעות שינה סדירות, צמצום ו/או צפייה מבוקרת בשידורי טלוויזיה.
  • בגן הטיפולי ובגני חינוך מיוחד מומלץ להוסיף הסבר קצר על תכנית לימודים אישית (תל"א) הליך ההערכה, הליך הגיבוש של מטרות התל"א, מועד ההגשה ונוהל זימון הורים למפגשים אישיים.
  • נהלים: יידוע צוות הגן אודות היעדרות, מחלה, מצבים חריגים, שינויים, אישורי מחלה, וכ"ו.
  • שיתוף במידע ודיווח לצוות הגן אודות קשר בעבר ובהווה עם מטפלים מקצועיים, אבחונים, רגישויות, תרופות ומחלות ידועות.
  • נוהל שיחות עם הורים במהלך שעות העבודה בגן לרבות שיחות טלפוניות לגן, נוהל ייעוץ ומתן מידע אישי על הילד.
  • נוהל ימי הולדת: עם / בלי הורים, מתנות, כיבוד, תיאום מראש, מספר הילדים החוגגים, וכ"ו.
  • הסבר קצר על תכנית סל תרבות או תל"ן 
  • תרומות לגן: צילום דפי עבודה, פסודת וחומרי יצירה שונים, משחקים שאינם בשימוש, אופניים, קרוניות, בובות..
  • זמן לשאלות ובקשות שטרם קבלו מענה (חשוב לציין לאיזה בקשות הגננת יכולה להיענות ולאיזה בקשות לא תוכל להיענות ומדוע).
  • בחירת ועד הורים + החלטה על תקציב לקופת גן (מומלץ לפרט מה ייעשה בתקציב ולהחתים את ההורים על הסכמה לתרום סכום X לרווחת הילדים בגן).
  • חלוקת דף קשר בד בבד עם עידוד שיתוף פעולה בין ההורים לצוות הגן, עידוד הגיבוש הקבוצתי וחשיבות המפגשים בין ילדי הגן לאחר סיום שעות הלימודים.

סגירה וסיום: קטע קריאה "ילדים לומדים מתוך אורח חייהם" (מחבר לא ידוע)

אסיפת הורים ראשונה בגן הילדיםילד החי באווירת לעג – לומד להיות חרד,
ילד החי באווירת ביקורת – לומד לגנות,
ילד החי באווירת חוסר אימון – לומד להיות נוכל,
ילד החי באווירת שנאה – לומד להיות עוין.
ילד המוקף חיבה – לומד לאהוב,
ילד הזוכה לעידוד – רוכש ביטחון עצמי,
ילד החי באווירה של אמת – לומד צדק,
ילד המקבל הערכה – לומד להעריך ולהוקיר,
ילד החי בשיתוף עם אחרים – לומד להתחשב ברגשות הזולת,
ילד המקבל ידע – קונה חכמה,
ילד החי באווירת סובלנות – לומד להיות סובלני,
ילד החי באושר – ימצא אהבה ויופי!

לחצו כאן כדי להצטרף לקבוצת גננות פותחות שנה עם חיוך

כאן כדי להשאיר פרטים, להגיב, לשאול, לבקש..

וכאן כדי להכיר את סל השירותים שלי   

כדי לקבל ייעוץ אישי הקישו 4300230 077

בברכת שנת לימודים פוריה ומהנה

כרמית אלון