מאמרים בנושא אימון אישי

 מאמרים בנושא אימון אישי (Coaching) למתאמן ולמאמן האישי 

  • חכמת חיים: עץ הצרות חכמת חיים: ציטוטים נבחרים עם מוסר השכל "עץ הצרות" – סיפור עממי על הורות ומשפחה לפני הרבה זמן, כשעסקתי בשיפוץ של בית החווה הישן שלי, נזקקתי לשירותיו של אינסטלטור שיטפל בכל ענייני הצנרת של הבית. הזמנתי והגיע בחור רציני ואחראי. אחרי שסיים את יום העבודה הראשון שלו, שהיה יום קשה ומתיש, יצא אל האוטו שלו וראה שיש לו ...
  • "חופש גדול", "מרחב מוגן" ומה שביניהם "שגרת החירום" פקדה אותנו שוב בעיצומו של הקיץ, בד בבד עם החופשה של ילדינו ממסגרות החינוך. מה בדיוק נכון לומר לילדים בגיל הרך וכיצד להסביר להם את המצב?
  • אימון אישי, הורות, חינוך ומה שביניהם האם נכון לומר שכל הורה הוא גם מחנך וגם מאמן אישי? האם נכון לומר שבפועל, מעצם הגדרת התפקיד, אנשי החינוך כמוהם כהורים או מאמנים אישיים?
  • הקשר בין הסתגלות למסוגלות אישית כיצד נמדוד את רמת ההסתגלות? מה יגרום לנו להסיק שהילד הסתגל למעבר לגן, התרגל לכיתה א או נקלט במסגרת החדשה? איזה תנאים נחוצים לנו כדי להיקלט במקום עבודה או להסתגל לשכונה חדשה? כיצד, אם בכלל, תחושת מסוגלות משפיעה על תהליך ההסתגלות שלנו?
  • מה זה ההפרעה הזו – "הפרעת קשב וריכוז"? תפקודם של רבים מהילדים והמבוגרים בעלי הפרעת קשב וריכוז (A.D.H.D או A.D.D באנגלית) מצביע על קושי באיזון ונטייה להיות בקצוות של קו הרצף: חלקם מבטאים תת פעילות וחלקם עודף פעילות, במטלה אחת הם מתקשים להתרכז ולו לזמן קצר ובמטלה אחרת הם מרוכזים יתר על המידה, מצד אחד הם ערניים וקשובים לכל רחש ומצד שני הם ...
  • אימון אישי באמת עובד! אימון אישי עובד! ודאי שעובד! אז מה באמת גורם לזה להצליח? איך זה עובד?  תהליך אימון אישי שמכונה בלועזית "קאוצ'ינג" – Coaching ממוקד במה שיש "כאן ועכשיו", בצרכים, בהעדפות ובשאיפות האישיות של כל מתאמן. זה הוא תהליך מעשי וקצר שתכליתו להעצים את המתאמן וליצור הטבה ממשית בחייו תוך צמצום הפער בין הרצוי למצוי. ההכרה ב"חצי הכוס המלאה" ובשפע האפשרי בד בבד ...
  • אימון אישי (קואצ'ינג) כאמצעי ליצירת שינוי ערן פנה לאימון אישי על מנת לקבל החלטה באשר להתפתחותו האישית והמקצועית. אף שהוא נהנה משכר מספק, מתנאים נוחים ומהערכה רבה מצד הממונים עליו הוא חווה תסכול וחוסר סיפוק מהתפקיד שהוא ממלא במשרד ממשלתי. "אני רוצה שיהיה לי עניין ואתגר כי אני תקוע כאן".
  • כיצד מעודדים ומה זה בכלל עידוד? מה זה עידוד ומדוע חשוב לעודד?, מי צריך עידוד ומתי אנחנו זקוקים לו? כיצד מעודדים ועל מה חשוב להקפיד כדי שהמסר אכן יהיה מעודד?
  • התערבות טיפולית על פי תרפיית הגשטלט מטרת ההתערבות הטיפולית בתרפיית הגשטלט היא לקדם את האינטגרציה של האישיות על ידי ביטוי מלא של כל התבניות והרחבת הדיאלוג ביניהן. שיטת הטיפול מעודדת שימוש במגוון אמצעי הבעה ופורקן על מנת להמחיש את החוויה ולחשוף את כל האלמנטים המרכיבים את התבנית של המטופל.
  • אימון אישי: איך להתכונן לפגישת אימון אישי טיפים למתאמן: כיצד להפיק את המירב מהמפגש עם המאמן / המאמנת האישית?
  • הצורך בשינוי וחידוש לצד הצורך ביציבות וביטחון החמץ והמצה שבסיפור יציאת מצריים מסמלים שני קולות פנימיים שקיימים בנפשו של כל אחד מאיתנו. "ישנו משהו בנשמה שזועק לחופש. ישנו משהו עמוק – עמוק בתוך נפשו של כל אדם שמבקש את ארץ כנען. אנשים אינם יכולים להסתפק במצריים, ובשלב כלשהו הם נעמדים וזועקים להגיע לארץ כנען" (מרטין לותר קינג).
  • צרכים קיומיים של האדם מוטיבים מרכזיים בסיפור מגילת אסתר משקפים את הצרכים הקיומיים והדחפים הראשוניים של היחיד עד כי נדמה שהם שימשו השראה למיטב התיאוריות הפסיכולוגיות.
  • השפעות תרבותיות על הורות וחינוך ילדים מה קורה להורים, גננות ומחנכים בעידן המודרני?, מה גרם לבלבול ולנסיגה בביטחון העצמי של הורים ומחנכים?, איך משפיעה התרבות על החינוך לגבולות והרגלים?
  • הרגלים. נכון: לא דברנו עוד על הרגלים הרגל הוא "דבר שאדם הורגל לעשותו תמיד, מידה שדבקה באדם על ידי חזרה מרובה עליה. איך קרה שאימצנו הרגל אחד וזנחנו הרגל אחר?, על סמך מה נבדוק את ההרגלים שלנו? מדוע שנעדיף הרגל אחד על פני הרגל אחר? איך נדע למשל איזה הרגלים רצוי להקנות לילדים שלנו?
  • הרגלים: איך חיים עם הרגלים מעכבים? לעיתים נוצר כשל בהקניית הרגלים יעילים ובמקום שההרגל יקל על חיינו הוא הופך לגורם מעכב המקשה על ההתנהלות השוטפת שלנו. כיצד נזהה הרגל מעכב וכיצד הוא מתבטא בבית, במסגרת החינוכית, בחברה או במקום העבודה?
 

מאמנת מוסמכת